گام های اصلی در حسابداری سبز چیست؟
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 با این که درمورد موضوع حسابداری سبز بسیار نوشته شده است، روش رسمی مشترک یگانه ای درمورد آن وجودندارد.

 

 حسابهای اقتصادی و زیست محیطی اقماری (SEEA) یک تلاش بحث شده ی گسترده برای جمع آوری داده های اقتصادی و زیست محیطی در یک چارچوب مشترک با استفاده از حسابداری سبز است.

 

  SEEA به عنوان یک مجموعه از گزینه های روش شناسی سازماندهی شده است که کاربران از بین آنها تکنیک هایی که بیشترین تناسب را با نیازهایشان دارد انتخاب میکنند.

 

به علاوه، آکادمی ملی علوم یک سیستم حسابهای زیست محیطی تهیه شده توسط کمیته ی تحلیل اقتصادی (BEA) در 1994 معروف به حساب های اقماری اقتصادی و زیست محیطی یکپارچه را بررسی کرده است.

 

با این حال، پیشرفت اندکی در توسعه ی یک سیستم استاندارد شده برای حسابداری سبز در آموزشگاه حسابداری  وجود دارد.

 

 برخی از روش های گنبدوار استفاده شده به طور جاری برای حسابداری سبز شامل حسابهای منابع طبیعی، حسابداری گازهای گلخانه ای، تراکم زدایی حساب های ملی قراردادی، ارزش کالاها و خدمات زیست محیطی غیربازاری و تولید ناخالص داخلی سبز است.

 

 

 

 

 

نقاط قوت و محدودیت های حسابداری سبز در یک زمینه ی پایداری چیست؟

 

 در نظریه، ازطریق حسابداری سبز، حساب های اقتصادی ملی می تواند هم یک تعریف مختصر از پایداری و هم یک پروسه ی عملی برای تعیین اینکه آیا پایداری بدست آمده است را پیشنهاد دهد.

 

 یک جامعه "پایدار" است اگر ارزش کالاها و خدماتی که شهروندانش استفاده می کنند در طول زمان کاهش نیابد و اگر آن جامعه سرمایه اش را به جای تقلیل، ثابت نگه دارد، مصرف کاهش نخواهد یافت.

 

عوامل زیست محیطی ضروری در نظرگرفته شده در سیستم حسابهای ملی (SNA) یک مجموعه استاندارد برای توصیه های چگونگی جمع آوری مقیاس های فعالیت اقتصادی فراهم کرده است.

 

 عوامل زیست محیطی ضروری در نظرگرفته شده در SNA، مخارج زیست محیطی، کالاهای غیر بازاری، خدمات غیر بازاری و مصرف سرمایه ی ملی هستند.

 

در آموزشگاه حسابداری برای حسابداری اثرات زیست محیطی در SNA، کالاها و خدمات زیست محیطی مختلفی باید تعریف شده و یک ارزش پولی اختصاص دهند.

 

یک بحث بزرگ جاری که هنوز ادامه دارد، چگونگی رسیدگی به بهترین وجه به این موضوعات است.

 

درحال حاضر، حساب های اقتصادی ملی موفق به در بر گرفتن کالاها و خدمات غیر بازاری مانند آنهایی که توسط منابع طبیعی و محیط زیست فراهم می شوند نشده است.

 

 بنابراین، تازمانی که بر این مانع غلبه شود، یک سیستم کامل حسابهای سبز ناممکن است.

 

 

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: